Fila voor de ultieme urbanista
Ben je een echte urban adventurer? Grote kans dat Fila echt een merk voor jou is. Het merk ontstond in 1911 in een klein dorpje aan de voet van de Alpen. Vier broers hadden hetzelfde idee om kledij te maken van een onweerstaanbare kwaliteit met een tijdloos en praktisch design. Het was ongehoord in die tijd, maar ze deden het wel. Over de jaren groeide het merk uit tot een sportmerk en brak het vooral door in de tenniswereld, waar het al snel de klassieke witte outfits overboord gooide en durfde te experimenteren.
Vandaag staat Fila voor een compromisloze, atletische stijl die nog altijd durft. Fila is een merk waarin je jouw actieve leven stijlvol in kan leiden. Het merk is zijn lef niet kwijt en maakt kledij en schoenen die street wear, stedelijkheid en kosmopolitisme omarmen, maar die vier broers aan de voet van de Alpen worden niet vergeten. Het kon dus écht niet ontbreken bij Zalando.
Fila schoenen zijn de ultieme disruptors
Fila schoenen zijn een echt fenomeen: altijd herkenbaar, nooit braaf. Het merk toonde dat voor het eerst in 1991 met hun Disruptor. Het werd toen een ongelooflijk succes en dat succes bleef niet beperkt tot de jaren ‘90. Het silhouet dat het model zo herkenbaar en geliefd maakte, bleef een permanent deel van de Fila-cultuur. Maar de Disruptor kwam pas helemaal terug in recente jaren. De schoen is een van de OG chunky sneakers en de geüpdatete versie is minstens tweemaal zo goed.
De Disruptors tonen goed wat je van Fila schoenen mag verwachten. Stijl en rebellie, aanwezig en street styled. Fila schoenen zijn statements, schoppen tegen de schenen van het etablissement en zijn bovenal cool.
Compromisloze duurzaamheid
Dat ze qua design durven bij Fila, dat is duidelijk, maar datzelfde doen ze ook voor de planeet. Het wereldwijde merk neemt hun verantwoordelijkheid en heeft een uitgebreid en gelaagd plan om duurzame en verantwoorde kledij te kunnen produceren. Een circulaire economie is bijvoorbeeld een belangrijk aspect van hun duurzaamheidsplan. Vandaag bestaat al het verpakkingsmateriaal van hun schoenen bijvoorbeeld al uit hergebruikt materiaal. Daarnaast produceren ze ook steeds meer duurzame producten en zetten ze bovenal in op transparantie!